ام تی ان ارایۀ خدمات مالی از طریق موبایل (مومو) را به تاریخ نهم ماه جنوری سال 2020 افتتاح نمود و بعد از این قابل استفاده میباشد. مشترکین میتوانند از طریق “مومو” پول ارسال و دریافت نمایند، در حساب “موموی” خویش پول ذخیره نمایند و علاوه بر این در بدل خریداری اموال و خدمات پول را از طریق مومو پرداخت نمایند.

ام تی ان درحالی آغاز خدمت مومو را اعلام می نماید که تمام مراحل قانونی آنرا با د افغانستان بانک و سایر ادارات دولتی ذیربط طی نمودند.

رهبری ام تی ان از نتیجۀ مثبت تلاش های همه جانبۀ تمام شرکای خویش خرسند است و تلاش دارد که خدمات “مومو” را از طریق مینوی *222# USSD در دسترس مشترکین خویش قرار دهد. خدمات مومو در آیندۀ نزدیک از طریق برنامۀ MyMTNA نیز در خدمت مشترکین عزیز ام تی ان قرار خواهد گرفت.

عباد رضا رئیس عمومی ام تی ان افغانستان در مراسم افتتاحیۀ ام تی ان “مومو” گفت: “آغاز خدمت “مومو” یک گام مهم در ستراتیژی ام تی ان است و نمایانگر تعهد ام تی ان در راستای سرمایه گذاری بیشتر در افغانستان، آوردن تسهیلات لازم در سیستم تادیات و ترویج نمودن اقتصاد الکترونیکی میباشد، همچنان “مومو” یک راه حل مناسب برای پرداخت بل ها بطور الکترونیکی است. “

همچنان داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی خویش در محفل افتتاحیۀ مومو گفت: «آغاز خدمات مومو (Mobile Money) در بخش خدمات مالی یک گام مؤثر است و این پروژه در گسترش خدمات مالی الکترونیکی، در امر مبارزه با فساد مالی، در بهبود وضع اقتصادی مردم افغانستان و سایر بخش ها موثر است، من به نمایندگی از حکومت افغانستان از رهبری شبکۀ مخابراتی ام تی ان جهت عرضه نمودن خدمات با ارزش آنها سپاسگذاری می نمایم و از آنها میخواهم تا افغانستان را همکار دایمی خویش بداند، همچنان تعهد ما این است که برای هر نوع سرمایه گذاری زمینه و سهولت های لازم مساعد سازیم»

به همین ترتیب محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی آغاز خدمات مومو را یک قدم موثر بسوی جامعه و اقتصاد دیجیتلی خواند و اضافه نمود: ” با گسترش خدمات مومو خدمات مالی دیجیتلی گسترش می یابد و از فساد مالی در ادارات جلوگیری خواهد کرد “

همچنان آقای سید محسن سادات معاون نظارت عمومی ریاست مالی د افغانستان بانک نیز این اقدام ام تی ان را در بخش شفافیت در معاملات مالی موثر خواند و علاوه نمود که با ترویج خدمات (Mobile Money) شفافیت بیشتر به میان خواهد آمد.

به همین ترتیب انجنیر نقیب الله سیلاب معاون تخنیکی و سرپرست ادارۀ اترا در سخنرانی خویش گفت: “ام تی ان در بخش ارایه خدمات (Mobile Money) تجربۀ کافی دارد، ما مطمین هستیم که با آغاز خدمات مومو بسیاری از مشکلات در اجرای معاملات مالی حل خواهد شد. “

در مرحلۀ ابتدایی، “مومو” فقط برای مشترکین ام تی ان قابل دسترس میباشد و خدمات ابتدایی را عرضه می نماید اما وعدۀ ما آوردن نو آوری های بیشتر میباشد که هدف از آن فراهم نمودن خدمات بیشتر اقتصاد دیجیتلی برای مردم افغانستان است.

داشتن حساب بانکی برای کاربران مومو الزامی نیست، کاربر باید سن 18 سالگی را تکمیل کرده باشد و متحمل یک سند هویت مدار اعتبار باشد و همچنان کاربر باید برای دسترسی به پیشکش ها، مشتری فعال ام تی ان باشد.

در مرحلۀ ابتدایی مومو، مشتری از خدمات ذیل مستفید شده میتواند:

  • ارسال پول به تمام شماره های داخلی
  • دریافت پول
  • خریداری کریدت، فعالسازی بسته های صوتی، انترنت، پیام های کتبی و پیشکش های جالب
  • پرداخت بل برق از طریق موبایل خویش
  • ازدیاد و برداشت پول از حساب مومو در نمایندگی های ام تی ان یا از طریق نمایندۀ مومو
  • انتقال پول از مومو به حساب بانکی و از حساب بانکی به مومو

کمترین مقدار صورت حساب لازم نیست و فیس ماهوار مالی نیز وضع نمیگردد. مشترکین ام تی ان میتوانند در فروشگاه های مجوز از طریق مومو خریداری نمایند و با خریدن کریدت و فعال نمودن بسته های صوتی و انترنت 50 فیصد فواید رایگان را بدست آورند. زمانیکه معامله موفقانه اجرا گردد به فرستنده و گیرنده اطلاع پیام کتبی بطور رایگان ارسال میگردد.

برای اشتراک در خدمت مومو، مشترک میتواند به نزدیکترین نمایندگی ام تی ان یا نمایندۀ مجوز مومو مراجعه نماید و یا برای معلومات بیشتر با مرکز خدمات مشتریان ام تی ان (779) به تماس شود یا از ویب سایت ام تی ان افغانستان دیدن نماید.


Related News